פרסום אתרים בגוגל אורגני – הסבר קצר לבעל אתר אינטרנט

מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם, ללא מתחרה המתקרב לאחוז המשתמשים בו הוא גוגל – Google. כיום, כשמחפשים שירות או מוצר כלשהו, ולמעשה מידע על כל דבר תחת השמש, התחנה הראשונה שלנו היא שורת החיפוש של גוגל. עסק שמבקש לקדם את עצמו בעזרת אתר אינטרנט חייב להיות לא רק נוכח בתוצאות החיפוש בגוגל בעמוד כלשהו אלא בעמוד הראשון. פרסום אורגני בגוגל מאפשר לאתר להגיע בדיוק למטרה הזו – להופיע במיקום גבוה בתוצאות החיפוש וכך למשוך אליו גולשים.

למה להשקיע דווקא בפרסום אתרים אורגני בגוגל?

כאמור, גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולארי ביותר. גוגל שולט ביד רמה על שוק מנועי החיפוש כאשר כ-70% מכל החיפושים אונליין נעשים דרך גוגל. למרות שישנם מנועי חיפוש אחרים הרי שהשקעה בהם תשתלם רק לעסקים נישתיים מאוד כך למשל, ישנם מנועי חיפוש המתמקדים בשוק האסיאתי. מנועים אלו מנוהלים בשפות אסיאתיות כמו מנדרינית (מנוע חיפוש סיני). במידה והעסק פונה לקהל זה כן, בהחלט מומלץ לשקול השקעה כספית בפרסום וקידום בו. אך אם מדובר באתר ישראלי או אפילו אתר שפונה לשוק הגלובלי השקעה בקידום האתר בגוגל היא המשתלמת ביותר. 

פרסום אתרים בגוגל אורגני או ממומן?

גוגל מאפשרת לבעלי עסקים לפרסם מודעות דרכה בשתי שיטות עיקריות:

  1. פרסום מודעות ממומנות בשורת החיפוש – רכישה של מודעות שיופיעו בהתאם למילת חיפוש בשורת החיפוש. מודעות אלו נפרדות מתוצאות החיפוש הטבעיות וגולשים מודעים לכל שמדובר במודעה.
  2. פרסום דרך מודעות גוגל מוטמעות באתרים – מודעות בצורת באנרים, תמונות או סרטונים שכוללות קישור לאתר המפרסם. המודעות הללו מופיעות באתרים שונים ומגוונים ומפרסמות את העסק דרך צד שלישי בעצם.

שתי שיטות אלו לפרסום אתר יכולות להניב תמורה גבוהה לבעלי עסקים שמשתמשים בהן במידה והפרסום נעשה נכון. כדי להפיק תמורה מקסימאלית (תנועה של גולשים לאתר או לדף נחיתה) צריך להחזיק בידע אודות מערכות אלו. מדובר בכלי מצוין לפרסום. עם זאת, קשה לומר שפרסום בגוגל באופן הזה יכול להחליף לחלוטין קידום אתר אינטרנט באופן אורגני. הסיבה לכך היא שגולשים מודעים לזה שמדובר במודעה ולכן נוטים להתעלם ממנה יותר מאשר מתוצאות חיפוש טבעיות.

השקעה בקידום אורגני של אתר חשובה מאוד לבעלי עסקים, במיוחד עסקים קטנים ובינוניים שלא יכולים להסתמך על תנועה טבעית לאתר שלהם. שלא כמו חברות ענק ומותגים מוכרים, אתר של עסק קטן לא יוכל להגיע לראש תוצאות החיפוש באופן טבעי ויש לעשות פעולות קידום יזומות על מנת להביא אותו לשם. עבור רוב העסקים מומלץ דווקא לשלב בין שתי שיטות – פרסום אתרים בגוגל אורגני וממומן.

למה מומלץ לשלב קידום אורגני וממומן?

כאשר משווקים מוצר או עסק חדש, אחת ההשקעות הגדולות ביותר היא כמובן בפרסום. התמקדות אך ורק באפיק פרסומי אחד יכולה להתאים לעסקים מסוימים אבל בדרך כלל, מומלץ לפזר את ההשקעה הפרסומית על פני מספר אפיקים. כך בדיוק כאן, שילוב של קידום אורגני בגוגל ופרסום ממומן יעזור לעסק להגיע לכמה שיותר לקוחות. על מנת לדעת היכן לשים את התקציב מבלי להשקיע כסף ומשאבים ללא תמורה מומלץ כמובן לעבוד מול חברת שיווק מקצועית ומנוסה שתוכל להחליט בצורה הטובה ביותר לאן לנתב את תקציב הפרסום של העסק.

איך עובד פרסום אורגני בגוגל?

מנוע החיפוש מקטלג אתרים לפי פרמטרים רבים מאוד. האלגוריתם של גוגל אמנם לא חשוף לציבור (למעט הנחיות שגוגל מפרסמת מפעם לפעם אך אלו כלליות) אבל לאורך השנים והניסיון של מקדמי אתרים ניתן להסיק מספר מסקנות. כך למשל אנו יודעים שמנוע החיפוש מעדיף אתרים בעלי תוכן כתוב רב. על מנת לקדם אתר בגוגל צריך בעצם לגרום לגוגל לקטלג אותו כרלוונטי למילים שלקוחות פוטנציאליים יחפשו. לדוגמא, עבור מרפאת שיניים – רובנו נחפש את המילים ‘רופא שיניים’ ונקבל תוצאות של אתרים של רופאי שיניים. מקדמי אתרים אשר עוסקים בתחום של פרסום אתרים בגוגל אורגני יודעים להתאים את התוכן באתר לדרישות של מנוע החיפוש. מעבר לכך, הם יודעים באילו מילות מפתח כדאי להשתמש עבור האתר הספציפי. בנוסף, קידום אורגני יכלול גם התאמה של האתר לדרישות נוספות של גוגל כך שהאתר יסרק במלואו למשל וכל התוכן בו ילקח בחשבון.

פרסום אתרים בגוגל אורגני או לתת לזמן לעשות את שלו?

עסקים קטנים ובינויים לרוב לא יצליחו לגרום לאתר שלהם להגיע לדף הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל באופן טבעי. הסיבה לכך היא התחרות הגדולה על כל מילת חיפוש. ישנם אינספור אתרים, בכל שפה, המתחרים על מילות חיפוש פופולאריות הרלוונטיות לתחומים שלהם. ללא פעולות יזומות לקידום האתר קשה לחזות כי יש לו סיכוי להגיע למיקום בתוצאות שימשוך גולשים. לכן, כמו בכל תחום בו יש תחרות על לקוחות מצד בעלי עסקים מומלץ לפנות למי שמתמחה בו. עבור בעל אתר אינטרנט פניה לחברה שעוסקת בקידום אתרים ופרסום בגוגל היא השקעה לטווח ארוך.

פרסום אתרים בגוגל אורני – כמה זמן זה לוקח? מכיוון שהתחרות על כל מילת חיפוש רק גדלה מידי יום (אתרים חדשים עולים לאוויר כל הזמן) הרי שקידום ופרסום אתר בגוגל היא פעולה שכדאי להשקיע בה לטווח הארוך. עבור אתר חדש לחלוטין כדי להגיע לדף הראשון של תוצאות החיפוש יש לעשות קידום יזום במשך חודשים ארוכים ואף יותר. בעלי עסקים שמקדמים את העסק שלהם אונליין יוכלו לראות תוצאות מקסימאליות רק כאשר האתר יקודם באופו שוטף לאורך זמן. השקעה חד פעמית לא תניב תוצאות טובות ויש צורך להמשיך ולקדם את האתר ככל שהעסק קיים ורוצה למשוך אליו לקוחות חדשים בדרך זו. השקעה באפיק פרסום