פרסום ביוטיוב – למה צריך לפרסם ביוטיוב?

יוטיוב הוא למעשה מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם אחרי גוגל. למעלה ממליארד אנשים משתמשים ביוטיוב מידי יום, מדובר בפלטפורמה עצומה בעלת השפעה גדולה. לצד גוגל, מדובר במקור חיפוש עבור לא רק בידור אלא גם קהילות. רבים ניגשים ליוטיוב כדי למצוא בידור לשעות הפנאי, אך רבים יותר ניגשים לערוץ כדי למצוא סרטונים שימושיים. דרך יוטיוב אפשר ללמוד הכל החל מתחביבים ועד לפתרון לבעיות יומיומיות. בערוץ ישנן קהילות שלמות שניתן לטרגט בעזרת פרסום חכם. פרסום ביוטיוב מאפשר להגיע לקהל מדויק בדיוק ברגע המתאים – כאשר הצופה מבקש לראות סרטון שעוסק בתחום המפרסום, בארץ המוצא, בחתך גילאים ספציפי ועוד.

יתרונות הפרסום ביוטיוב

מעבר לעובדה שיוטיוב הוא פלטפורמה בעלת מספר משתמשים אדיר ישנם יתרונות נוספים:

  • יוטיוב נמצא בכף ידו של כל משתמש במכשיר נייד – בין אם סמרטפון או טבלט, כולנו משתמשים            במכשירים ניידים כל הזמן. יוטיוב נמצא במרחק נגיעה במסך.
  • פרסום 24/7 – מכיוון שיוטיוב זמין לכל מי שרוצה להשתמש בו 24/7 כך גם המודעות    שמתפרסמות בו.
  • מחיר – עלות הפרסום ביוטיוב זניחה לאומת פרסום במדיות אחרות כמו טלויזיה, רדיו   ושלטי חוצות.      כשמדובר על פרסום, העלות פר צפיה בפרסומת ביוטיוב נמוכה מאוד יחסית לתועלת שהיא מביאה   לעסק. כדי לפרסם בערוצי הטלויזיה למשל נדרשת             השקעה כספית גבוהה מאוד מבעל העסק ולרוב, היא            זמינה רק לחברות גדולות בעלות משאבים רבים יותר משל בעלי עסקים קטנים ובינויים.

אפיקי פרסום ביוטיוב

יוטיוב מאפשרת מספר שיטות לפרסום דרכה. הראשונה היא הופעה בתוצאות החיפוש. בדיוק כמו תוצאות החיפוש בגוגל למשל, כאשר נחפש מילה או משפט ביוטיוב האתר יראה לנו סרטונים שקשורים למילת החיפוש. דרך נוספת היא פרסום בתחילת או באמצע סרטונים של אחרים. מדובר בשיטת פרסום יעילה ביותר שכן על מנת לצפות בסרטון הרצוי, המשתמש חייב לצפות קודם במספר שניות של הפרסומת שלנו. נכון שניתן לדלג על שאר הפרסומת, אך כשהסרטון הפרסומי נעשה נכון, ניתן למשוך את הצופה ולעניין אותו מספיק כדי שיצפה בכל הפרסומת ולנתב אותו אל דף נחיתה, דף הבית של העסק או עמוד רכישה.

האם פרסום ביוטיוב דורש השקעה כספית גבוהה?

עבור הפרסום ביוטיוב לא נדרשת השקעה כספית גבוהה. למעשה מדובר בסכומים נמוכים עבור כל צפיה בפרסומת. עם זאת, על מנת לפרסם ביוטיוב כמובן שהעסק המפרסם חייב להכין סרטון פרסומי. שלא כמו פרסומות לטלויזיה, כשמדובר ביוטיוב אין צורך בהפקה מורכבת ויקרה. ניתן בעזרת משווק דיגיטל מנוסה להכין פרסומת לעסק שלא תדרוש השקעה כספית ניכרת. אורך הסירטון יכול להיות קצר, אפילו כ-20 שניות ויכול להיות ארוך יותר ברמה של מספר דקות. משווק בעל ניסיון ידע איך נכון להציג את העסק, המוצר או השירות לצופה כדי למשוך את תשומת ליבו.

פרסום ביוטיוב – למה צריך ניסיון וידע שיווקי?

חשוב לזכור כי הפרסום ביוטיוב אינו סטטי – לא מדובר בשלט חוצות או מודעה בעיתון. הפרסום מופיע בהתאם להגדרות שהמפרסם מבקש. מערכת הניהול מאפשרת לטרגט בצורה מאוד מדויקת את שעות ההופעה של הפרסומת, קהל היעד, המדינה ועוד. ניתן להגיע לרמה גבוהה מאוד של דיוק וכך לחסוך לא מעט משאבים. אם לא נשכיל להגדיר פרמטרים מדויקים לשיווק המוצר או השירות של העסק דרך יוטיוב אנו עלולים לשלם עבור צפיות שאין להן אחוז המרה גבוה. נדרש ניסיון וידע שיווקי נרחב כדי לעבוד נכון עם פרסום ביוטיוב.

למי מתאים פרסום ביוטיוב?

מכיוון שמדובר בפלטפורמה גלובלית בעלת אינספור נושאים, קהילות וסוגי תוכן אין כמעט עסק שלא יפיק תועלת מפרסום באתר. שלא כמו אפיקי פרסום הדורשים השקעה כספית גבוהה, גם עסק קטן או בינוני יכול לנתב די תקציב עבור פרסום ביוטיוב. למעשה, עבור עסקים קטנים מדובר באפיק שיווקי מאוד יעיל כי הוא מאפשר להגיע לקהל יעד ספציפי מבלי להשקיע חלק ניכר מתקציב הפרסום. כמובן שישנם יוצאי דופן. עבור עסקים מקומיים קטנים שלא מפרסמים את השירותים שלהם גם כך, למשל מכולת שכונתית, אין סיבה לפרסם ביוטיוב. מעבר למקרים אלו, פרסום ביוטיוב יכול לתרום כמעט לכל עסק שמבקש להשתמש באינטרנט כדי למשוך אליו לקוחות.

איך מודדים את אחוז ההצלחה של פרסום ביוטיוב?

הדרך הראשונה בה ניתן לדעת שהפרסום ביוטיוב אכן יעיל היא זמן הצפיה בסרטון הפרסומי. האתר מאפשר לדלג על הפרסומת לאחר מספר שניות, במידה ורוב הצופים אכן מדלגים על המודעה ולא ממשיכים עד סופה כדאי לשקול שינוי. בנוסף, הצלחת פרסום בגוגל נמדדת על ידי מספר הגולשים שנכנסים לאתר או דף הנחיתה שמופיע בפרסומת. בסופו של דבר, מטרתו של פרסום בגוגל, בדיוק כמו כל פרסום אחר היא למשוך את קהל היעד אל העסק. אם הפרסום לא מצליח לעמוד במשימה זו כדאי לבחון קודם כל את הגדרות המודעות. ייתכן שההגדרות לא מתאימות לקהל היעד של העסק ולכן הפרסומת מתקשה למשוך את הגולש.

האם מומלץ לפרסם בגוגל בכוחות עצמנו?

מכיוון שמדובר בפלטפורמה שכולנו מכירים, בעלי עסקים לפעמים מנסים לפרסם בגוגל ללא עזרה של איש מקצוע מן התחום. לא אחת, מדובר בבזבוז משאבים שכן כדי להפיק את המקסימום מן הפרסום חשוב לדעת איך לעבוד נכון מול יוטיוב. המערכת אמנם נוחה מאוד וידידותית למשתמש אך היא כוללת הגדרה של פרמטרים רבים מאוד שמושפעים מאסטרטגיה שיווקית. למרות שבעל העסק מכיר את המוצר או השירות שלו הכי טוב, לא כולם יוכלו לבנות אסטרטגיה שיווקית נכונה עבור שיווק אונליין בכלל ופרסום ביוטיוב בפרט. חברת שיווק אינטרנטי בעלת ניסיון בתחום תוכל לכוון את לקוח שלה לדרך הטובה ביותר לפרסם דרך יוטיוב ולמקסם את התועלת מול ההשקעה.