פרסום אתרים בגוגל ממומן – הכרת הפרסום בגוגל

מנוע החיפוש גוגל אחראי ללמעלה מ-70% מהחיפושים הנעשים במנועי חיפוש בעולם. מדובר במנוע החיפוש הגדול והמשמעותי ביותר ללא ספק, גם בישראל. אין כמעט אדם אחד שלא משתמש בגוגל כדי לחפש עסקים ושירותים. מסיבה זו בדיוק, פרסום אתרים בגוגל הוא דרך מצוינת לקבל חשיפה לעסק חדש או מוצר חדש שמושק על ידי עסק קיים. פרסום אתרים בגוגל ממומן על ידי בעל העסק ומבוצע בצורה מקצועית על ידי חברת קידום ושיווק יכול להניב תוצאות מפתיעות גם לבעלי עסקים קטנים. גוגל מאפשרת למפרסמים ובעלי עסקים (וכל אדם למעשה) להשתמש במספר אפיקי פרסום שונים כדי להגיע לקהל לקוחות גדול כמה שאפשר.

Google Ads – מודעות בתוצאות החיפוש בגוגל

כאשר מחפשים מילה כלשהי בשורת החיפוש של גוגל מתקבל דף תוצאות עם קישורים לאתרים שגוגל מדרג לפי רלוונטיות החיפוש ופרמטרים רבים נוספים. כדי להגיע לראש התוצאות יש צורך בקידום האתר באופן אורגני על ידי שיטות קידום מתחום ה-SEO. מעל לתוצאות הטבעיות של החיפוש נמצאות מודעות. ניתן להבדיל בין המודעה לתוצאה טבעית על ידי הכיתוב “מודעה” בצד ימין (בעברית, בחיפוש באנגלית מופיע ריבוע ירוק עם הכיתוב Ad). מודעות אלו הן פרסום אתרים בגוגל על ידי עסקים וחברות שיווק שמטרתו לגרום לגולש להקליק על המודעה. למעט הכיתוב שמכריז על הטקסט כמודעה למעשה מודעות אלו נראות כחלק מתוצאות החיפוש.

מודעות אלו מובילות ברוב המקרים לדף נחיתה ממוקד מאוד. המטרה של דף הנחיתה היא בדרך כלל לקבל פרטי יצירת קשר מהגולש להמשך התהליך השיווקית. ישנם דפי נחיתה שמובילים ישירות למערכת הזמנת מוצרים. בשיטה זו, ניתן למקד מאוד את קהל היעד שהעסק שואף למשוך אליו ואפילו מוצר מאוד ספציפי פר קהל יעד מסוים. מדובר בשיטת פרסום יעילה שיש לה אחוז המרה גבוה בין ההשקעה הכספית של העסק לבין ההכנסה שנוצרת ממנו. גוגל מעמידה לרשות המפרסמים מערכת מאוד נוחה וידידותית למשתמש שמאפשרת למקסם את היעילות של המודעות.

The Google Display Network – מודעות ויזואליות

שלא כמו מודעות בראש תוצאות החיפוש שלא כוללות אלמנטים ויזואליים, מודעות מסוג זה מפורסמות באתרים שונים כאשר בעל האתר מקבל תשלום מגוגל על כל הקלקה על המודעה. לגוגל רשת עצומה של אתרים שבה מופיעות המודעות הללו. שלא כמו גוגלאדס, מודעות אלו הן ויזואליות כלומר, באנר, תמונה או סרטון שמוטמעים באתר המארח. כמובן שהאלגוריתם של גוגל משייך מודעות לרוונטיות האתר המארח ובכך מגדיל את הרלוונטיות של המודעה לגולש. מדובר באמצעי פרסום יעיל מאוד כשהוא מנוהל נכון ובצורה מקצועית. ניתן להגיע לתנועה גבוהה של גולשים באתר עסקי על ידי רשת המודעות של גוגל.

איך גוגל מחליט איזו מודעה תופיע היכן ומתי?

לגוגל אלגוריתם מורכב מאוד הקובע מתי, היכן ובאיזו תדירות תופיע כל מודעה. כמובן שרלוונטיות החיפוש של הגולש הוא הפרמטר הראשון ולכן מודעות יופיעו רק למילות חיפוש שרלוונטיות אליהן. המפרסם הוא זה שקובע עבור אילו מילות חיפוש הוא רוצה שגוגל יציג את המודעה שלו. לרשותם של מפרסמים גוגל מעמידה מערכת ניהול נוחה וקלה לתפעול. מי שמכיר את המערכת והניואנסים שלה יוכל לנהל קמפיין פרסום אתרים בגוגל ממומן היטב מבלי לבזבז את כספו של בעל העסק ולמקסם רווחים מכיוון שהמערכת כוללת שליטה גבוהה על זמן הפרסום, מדינות בהן המודעה מפורסמת ועוד.

כמה עולה לפרסם בגוגל?

מודעות הפרסום של גוגל לא עובדות לפי מחיר קבוע אלא לפי תוצאות. השיטה פשוטה – המפרסם קובע כמה הוא מוכן לשלם עבור הופעת המודעה שלו בשורת חיפוש למילה מסוימת. ככל שהוא מוכן לשלם יותר עבור המילה הזו כך המודעה שלו תופיע במיקום ותדירות אטרקטיבים יותר. כל הקלקה על המודעה תחויב בסכום שהמפרסם מוכן לשלם. על פניו מדובר בדרך קלה מאוד למשוך גולשים לאתר או דף נחיתה. בפועל, תשלום גבוה פר מילת מפתח לאו דווקא יגרום לתנועה גבוהה מאוד באתר המפורסם ויותר מכך, עשויה לעלות למפרסם לא מעט מבלי להניב תוצאות משמעותיות. מדובר באיזון עדין – על המפרסם לקחת בחשבון את התקציב שעומד לרשותו ולדעת איך כדאי להשקיע אותו דרך המודעות של גוגל כדי למקסם עלות מול תועלת.

פרסום אתרים בגוגל ממומן על ידי בעל עסק ומנוהל על ידי משווק  

למרות שתהליך הפרסום בגוגל לא מסובך במיוחד ומאוד ידידותי למשתמש קל לעשות טעויות שיעלו לבעל העסק לא מעט כסף ולא יניבו בהכרח תוצאות טובות. עבור בעלי עסקים שלא מכירים את המערכת של גוגל ולא “שוחים” בעולם השיווק הדיגיטלי באופן כללי מומלץ להיעזר בשירותיו של משווק דיגיטלי מקצועי. חברת שיווק מקצועית תדע בדיוק היכן לשים את הכסף של הלקוח כדי לקבל מקסימום תועלת פר מודעה.

מכיוון שגוגל מאפשרת לבחור פרמטרים מאוד מגוונים להצגת המודעות חשוב להכיר את עולם השיווק ועולם השיווק דרך גוגל ספציפית. המערכת של גוגל מעניקה כלים למפרסם שהופכים את עבודת הפרסום למאוד ממוקדת, כאשר יודעים להתנהל מולה נכון ניתן להגיע ליחסי המרה גבוהים מאוד בין מספר האנשים שרואים את המודעה למספר האנשים שמקליקים עליה ומגיעים לאתר או לדף הנחיתה של העסק.

האם פרסום ממומן עדיף על קידום אורגני? כדי להופיע בראש תוצאות החיפוש הטבעיות של גוגל, לרוב האתרים ידרש זמן רב וקידום מקצועי. לאומת זאת, פרסום אתרים בגוגל ממומן בצורה נבונה על ידי בעל העסק ומנוהל באופן שקול ומקצועי על ידי משווק יכול להניב תוצאות טובות מאוד בזמן קצר. כמובן שבמידה וניתן, מומלץ להשקיע בשני האפיקים כדי לפרסם ושלווק את האתר בצורה הנרחבת ביותר. אם התקציב אינו מאפשר את שתי האופציות, משווק אונליין מקצועי ידע להנחות את הלקוח לאופציה הטובה ביותר עבורו שתכניס כמה שיותר לקוחות בדלת העסק שלו.