הטרנדים החמים בעיצוב אתרים לשנת 2021

שנת 2020 לא הייתה שנה פשוטה והיא אילצה את כולנו לבלות לא מעט זמן בבית מול המסך. חלקנו ניצלו את הזמן בלמידת כישורים חדשים ושליטה במיומנויות עיצוב אתרים. תחום בניית ועיצוב אתרים הוא תחום שמתפתח בקצב מאוד מהיר ובשנה החדשה אפשר יהיה לראות לא מעט פונקציות ועיצובים חדשים ומגוונים שנכנסו לתחום. במאמר זה תוכלו למצוא כמה מהטרנדים החמים בעיצוב אתרים לשנת 2021

  1. השימוש בגופן רטרו

פונטים מסוימים הפכו להיות נחלת העבר ודווקא השימוש בגפנים מסוג רטרו הפכו להיות מאוד פופולאריים. כל אותם דברים ישנים הפכו להיות טרנדיים והיום כבר מגדירים אותם כוינטג'. גופני הרטרו הם עכשיו מאוד פופולאריים ועיצובים רבים כוללים את השימוש בהם.

  1. אנימציות גלילה מקבילות

עיצוב אתרים לאורך השנים תמיד כלל את השימוש באפקטים של גלילה מקבילה ובשנת 2021 כנראה שיפתחו את התחום הזה ויהפכו אותו אף ליותר יצירתי. חשוב שלא לשלב יותר מדי תנועה שכן זה עלול להסיח את דעת הגולש ולמקד אותו אך ורק בעיצוב ולא בתוכן האתר. מספר האפקטים צריך להיות מינימלי ומוגבל לאזור מצומצם של המסך. מעצבי האתרים משתדלים להקל על הגולשים באתר ונותנים להם את האפשרות לכבות את האפקטים במידה והם לא מעוניינים לעשות בהם שימוש. האנימציות לא צריכות להשתלט על המסך, אפשר גם ליצור פונקציות יותר קטנות ועדינות שישרתו את המטרה. דווקא השימוש באנימציה עדינה, מסבה את תשומת לבו של הגולש אל הטקסט שמוצג באתר.

  1. גלילה אופקית

בדומה למה שהיה נעשה בעבר, מעצבי אתרים עדיין עושים שימוש בגלילה אופקית אך משתדלים לעשות זאת באופן קצת שונה ששובר את דפוס העיצוב הסטנדרטי. דוגמה טובה לכך היא גלילה אופקית בגלריית תמונות – מדובר בדרך יעילה שמאפשרת לגולש מבט מקדים על התמונות, כך שיוכלו להחליט האם ברצונם להמשיך לגלוש באותו דף או לעבור לדך אחר באתר. השימוש בגלילה אופקית נעשה תוך מתן דרכים אלטרנטיביות לניווט באתר כמו חצים עליהם מצוינות תוויות אליהם הגולש יהיה מעוניין להגיע. הגלילה האופקית נעשית באופן ברור תוך שימוש באמצעים חזותיים ברורים לגולש.

  1. מולטימדיה

למרבית האנשים כיום יש גישה לאינטרנט במהירות גבוהה אשר מאפשר חווית משתמש באיכות גבוהה ועשירה. השימוש במולטימדיה כוללת אמצעים חזותיים, קטעי וידאו וגם טקסטים. העיצוב הוא פשוט ומשלב בתוכו קטעי תנועה ואודיו – יותר מדי אפקטים עלולים לבלבל את הגולש ולהביא לתוצאה הפוכה של נטישת האתר. השימוש בפורמטים שונים במולטימדיה הופכות את האתר לנגיש עבור המשתמשים וכך גם תמלול המולטימדיה המוקלטת. את כל הטקסט, המעצבים יוצרים באמצעות HTML והתמונות מלוות בתיאורים ארוכים. ביטול ההפעלה האוטומטית גם הוא הפך להיות יותר בשימוש – פונקציה שנועדה להקל על המשתמש ולתת לו את אפשרות הבחירה האם להפעיל סרטון כזה או אחר.

  1. חוויה אישית

תהליך עיצוב האתר לוקח בחשבון את ההעדפות האישיות של כל גולש ומאפשר למשל לשנות את בהירות האתר, הגוונים שבהם משתמשים ואפילו את האופן שבו ניתן לנווט. תוכן המותאם באופן אישי כמו פלייליסט גם הוא מוכנס פונקציה שמטרתה להנעים את זמנו של הגולש ולגרום להישאר זמן רב יותר באתר. בעוד שבעבר נהגו להתמקד באלגוריתמים קבועים, האופן שבו האתרים מעוצבים כעת יכול לענות על הצרכים ולהתאים לטעם של כל גולש.

  1. השימוש בכלי עריכה מהירים

על ידי שימוש באמצעים טכנולוגיים מהירים עבור עיצוב האתר – איסוף המידע מהאתר, יצירה של אתרים כפולים ועריכה מחודשת הפכו להיות מהירים ויעילים. כלים אלה שימושיים עבור מעצבי אתרים ומאפשרים להם לבצע שינויים ביצירה וניהול עיצובי האתרים שלהם.

  1. עיצוב ללא קוד

מתכנתים ומפתחי אתרים תמיד יהיו מרכיב קריטי בבנייה ועיצוב אתר ולכן לא ניתן לבנות אתר ללא שימוש בקוד. עיצוב ללא קוד פותח את האופציה על עיצוב אתרים למי שלאו דווקא מתחום עיצוב האתרים ויש לו רעיון מקורי שאותו רוצה ליישם. דרך העיצוב ללא קוד, מעצבי אתרים וכותבי תוכן הופכים להיות מפתחי אתרים, בעלי עסקים קטנים נכנסים לתוך עולם המסחר הגדול. העיצוב ללא קוד אינו מפריד בין אותם אנשים שאין להם מושג בעיצוב אתרים, מעצבי אתרים ומפתחי אתרים – זה מאפשר להם לעבוד יחד בשיתוף פעולה על מנת להגיע לתוצאה הרצויה.

  1. איורים

האתרים כללו בעבר כמות גדולה של טקסט ושילוב של מעט גרפיקה ותמונות. תחום עיצוב האתרים כאמור מאוד התפתח ומעצבי האתרים עושים כעת שימוש בפונקציות שהגולשים יכולים להתחבר אליהן ביתר קלות. איורים הפכו להיות מאוד פופולאריים, הם משדרגים את האתר וניתן יחסית בקלות להשיג איורים מקוריים עבור האתר.

  1. סמן העכבר

בדרך כלל, מעצבי אתרים לא משקיעים בתכנון סמן עכבר שונה מהרגיל ומסתפקים בחץ הלבן שכולנו רגילים אליו. מדובר בפונקציה שאפשר לעשות בה שימוש ממש בקלות, פונקציה שמשדרגת את המראה הכללי של האתר. הסמן יכול להיות עדיין חץ אבל בגוון אחר או אפילו צורה שונה.

  1. השימוש באפקט שחור/לבן

בעוד שבעבר נהגו לעשות במגוון צבעים על מנת לגרום לאתר לבלוט, היום דווקא השימוש באפקט שחור/לבן הופך את עיצוב האתר ליותר מיוחד. בעלי אתרים רבים בוחרים לעצב את האתר שלהם בגוון שחור/לבן שהופך לצבעוני כאשר הסמן עומד על תווית, עליה אפשר ללחוץ על מנת להגיע לדף אחר באתר.

11. ספרי סתר

ראינו מגמה הולכת וגוברת בקרב מעצבים המספרים סיפורים באמצעות חוויות באינטרנט. כאן נכנסת לספר הסתר – סיפור סיפורים חזותי שמגביר את הסיפור ומחבר אותך לנרטיב שלו.

היישומים הטובים ביותר של איפוק בפועל בכתיבה בסתר:

שמור על תנועה בתוך שטח קטן.

ספק אינטראקציות בתנאי המשתמש: ספק בקרות הפעלה ברורות להפעלה / השהיה / עצירה של אינטראקציות ותנועות.

וודאו כי אלמנטים מספרי סתר מסייעים להדגיש את הסיפור, במקום להסיח את הדעת מהטקסט החשוב.